Πού, πότε & τι να ποστάρω στα social media! 5 tips για να μη χαθείς στον κόσμο του web
Σεπτέμβριος 27, 2017

Πού, πότε & τι να ποστάρω στα social media! 5 tips για να μη χαθείς στον κόσμο του web

Economy

Θυμάμαι παλιότερα πόσο διασκεδαστικό κι εύκολο ήταν να διαμοιράζεσαι περιεχόμενο στα social media.

Ανέβαζα μια photo στο Facebook, έκανα ένα έξυπνο, μικρό tweet στο twitter & ομολογώ πως λειτουργούσε ως εξαιρετικό αγχολυτικό γιατί είχες φίλους που τους ήξερες και με μια μικρή δόση humor, το πείραγμα και η αλληλεπίδραση σου έφτιαχνε τη μέρα.

Σήμερα, σχεδόν 7 χρόνια μετά, ξοδεύω τη μισή μου μέρα, φαιά ουσία και ενέργεια για να αποφασίσω τι να ποστάρω, που και σε τι μορφή.

Τα social media δεν είναι απλή υπόθεση & ποτέ δεν ήταν.

Για προσωπική χρήση, είναι διασκεδαστικό, αλλά τι γίνεται όταν είναι μέρος της δουλειάς σου ή είναι η κύρια δουλειά σου;

Σε μια εποχή που εκσυγχρονίζεται διαρκώς τεχνολογικά, μέχρι να διαβάσεις και να μάθεις ένα feature, έχει βγει η νέα έκδοσή του ή κάποιο καινούριο.

Το FOMO είναι γεγονός.

Μη μου πεις πως δε ξέρεις τι σημαίνει.

Αν θες να είσαι expert στη δουλειά σου, να γράφεις εξαιρετικό περιεχόμενο και να προσεγγίζεις τα target group σου "στη γλώσσα" τους, τότε πρέπει να είσαι μπροστά από την εποχή σου...κι αυτό προϋποθέτει ότι ζεις στην εποχή των Millennials, άρα αν δε γνωρίζεις το YOLO, το WOM, το LOL & το FOMO δεν πας πουθενά και δε χρειάζεται να αναλώνεσαι για το που και τι θα ποστάρεις.

Btw, FOMO is Fear Of Missing Out...κι έτσι ακριβώς πρέπει να νιώθεις αν αισθανθείς πως κάτι καινοτόμο, ενδιαφέρον & WOW έγινε launched κι εσύ το έχασες ή δεν το διάβασες εγκαίρως.

Πού λοιπόν πρέπει να έχεις παρουσία, κάθε πότε και με τί μορφή περιεχομένου;

Οι πολλές πλατφόρμες είναι πρόκληση & σίγουρα το δίλημμα μεγάλο.

Το να διαχειριστείς τα διαφορετικά formats δεν είναι πλέον διασκεδαστικό. Απεναντίας είναι δουλειά. Και μάλιστα σκληρή και αρκετή.

Δεν αρκεί να γράφεις, πρέπει να είσαι strategist, designer & extremely quick. Η ταχύτητα είναι βασικό skill.

Κι ένα πρόσφατο παράδειγμα θα εξηγήσει τι εννοώ.

Τις προάλλες παρευρέθηκα σε ένα μοναδικό event στην Πελοπόννησο σε ένα μεγάλο και πολυτελές θέρετρο. Δεν εντυπωσιάζομαι εύκολα αλλά αυτό που διαδραματίστηκε μπροστά στα μάτια μου ήταν από αυτά που λες πως σίγουρα θέλω να το μοιραστώ.

Δύσκολα να το βρεις αυτό σε χρήστη & δύσκολο να του το προκαλέσεις.

Στην αρχή σκέφτηκα να κάνω checkin και να ανεβάσω μια photo στο facebook (με ένα καλό filter την ώρα της δύσης του ηλίου σίγουρα θα έφερνε πολλά likes & loves).

Έχασα όμως τη στιγμή, το τοπίο άλλαξε κι εγώ είχα αργήσει.

Μετά σκέφτηκα να τραβήξω 2-3 photos και να τις κάνω multi photo combined στο Instagram. Τις τράβηξα, αλλά ήθελα να τις επεξεργαστώ για να ανεβάσω κάτι τόσο όμορφο που θα έμενε μόνιμα στο προφίλ μου.

Μήπως να έκανα ένα tweet; Αλλά ποιον θα ένοιαζε; Ένα mini video ίσως & να το κάνω upload στο YouTube;

Διαδραματίζονταν στα μάτια μου κάτι τόσο μοναδικό σε ένα εξαιρετικό μέρος δίπλα στη θάλασσα σε μια παλέτα χρωμάτων της φύσης κι εγώ είχα αγχωθεί σκεπτόμενη πώς να διαχειριστώ την ανάγκη μου να το μοιραστώ.

Άνοιξα το snapchat, έκανα μερικά snaps & συνήθως μ'αρέσει χωρίς να πολυσκέφτομαι την ποιότητα να τα βάζω στα snapchat stories. Όταν σκέφτηκα όμως σε ποιον να το στείλω,το έκανα ακύρωση. Κανείς από όσους έχω στο snapchat δε θα έκανε το WOW που ζούσα εγώ εκείνη τη στιγμή.

Όταν συνειδητοποίησα πόσο χρόνο είχα καταναλώσει για κάτι τόσο απλό, καθημερινό και fun, κατέληξα πως από την αρχή έπρεπε να κάνω Live.

Οι συνήθειες και η τεχνική έχουν αλλάξει. Οι χρήστες κάνουν live streaming. Από τα professionals tech events που πηγαίνουν, μέχρι την ώρα που οδηγούν, που κάτι παράξενο συμβαίνει μπροστά τους ή τους διασκεδάζει.

Το θέμα μου πάλι ήταν το πού. Live στο Facebook;  στο Instagram; στο Periscope;

Σκέφτηκα ότι μέχρι να αποφασίσω πάλι θα είχε τελειώσει το event, επομένως ασυναίσθητα άνοιξα το Facebook, πάτησα το Live & έκανα ένα 360 σε όλο το σκηνικό για να δουν και οι υπόλοιποι τη μαγεία που ζούσα.

Επιτέλους είχε τελειώσει. Αγχώθηκα πολύ & δεν ήταν η πρώτη φορά για το πώς να χρησιμοποιήσω τα social media.

Ναι, ένιωσα FOMO.

Γιατί υπάρχουν στιγμές που ζεις κάτι μοναδικό, που είσαι με αγαπημένα σου πρόσωπα & θες να φωνάξεις και να διαδώσεις αυτό που ζεις. Αυτό δεν είναι εξάλλου τα social media;

Διαμοιρασμός. Διαμοιρασμός περιεχομένου.

Κάθε είδους περιεχομένου: κείμενο, φωτογραφίες, videos, live...& αν θέλει να μας εκπλήξει λίγο παραπάνω το social σκηνικό προφητεύω πως και το audio θα ενσωματωθεί στις social platforms, όπως ακριβώς υπάρχει στα mobile apps.

Οδεύουμε στα social των αισθήσεων & η ακοή αποτελεί βασική αίσθηση και πτυχή τους. Είναι απλή, άμεση και προσωπική. ​

Κι όλα αυτά ως εδώ για προσωπική χρήση.

Όταν διαχειρίζεσαι brands όμως, πολλαπλούς λογαριασμούς & social platforms;

Πού ποστάρεις; Πότε; Και τι;

Ιδού 5 γενικές κατευθύνσεις για να μη χαθείς στη μετάφραση!

#1 Το ότι υπάρχουν πολλά εργαλεία δε σημαίνει πως πρέπει να βρίσκεσαι παντού. Επίλεξε αυτό που έχει νόημα για να προβάλεις την επιχείρηση, το brand ή τον εαυτό σου. Η κάθε social platform εξυπηρετεί διαφορετικούς σκοπούς.

#2 Χωρίς στρατηγική δεν πας πουθενά! Η πρόληψη και η καταγραφή πιθανών σεναρίων θα σε γλιτώσει από το να χάνεις χρόνο να σκεφτείς last minute τι να προωθείς & πού.

#3 Γίνε πιο άμεσος & διασκεδαστικός. Στα social media είσαι. Go Live! Το Live είναι το νέο trend & αν θέλεις να είσαι one step forward, διαφοροποιήσου και μη φοβάσαι την αλλαγή.

#4 Κοστίζει πολύ να έχεις πλήρη ομάδα για κάθε ενέργεια. Εξειδίκευσε μόνος σου τον εαυτό σου. Διάβασε tips, δες videos, μάθε πώς να γράφεις στα social, παίξε λίγο με το design (υπάρχουν πολλές πλατφόρμες για να μάθεις) & δες και λίγο κώδικά. Δεν κάνει κακό. Στο μέλλον πάνω σε όλα αυτά θα κάνεις branding του εαυτού σου.

#5 Last but not least!  Πριν 10 χρόνια κανείς δε δήλωνε τον εαυτό του ως Digital Marketer ή Strategist, Social Media guru. Προσπαθούσαμε να βρούμε τι συνέβη ξαφνικά σε μια 3ετία και αλλάζει το τοπίο της επικοινωνίας. Διαβάσαμε, παρακολουθήσαμε, δουλέψαμε (πολύ!), κάναμε λάθη & καθημερινά ακόμα μαθαίνουμε και θα μαθαίνουμε δια βίου όσοι έχουμε επιλέξει αυτή τη δουλειά. Βάλε στα bookmark σου tech sites, social media trends, δες infographics, πήγαινε σε σεμινάρια, διάβασε άρθρα...

όλοι είναι online...Εκμεταλλεύσου το!

Και τότε... με τη γνώση, την εμπειρία και τη στρατηγική σου, θα αφιερώνεις ελάχιστο χρόνο για να αποφασίσεις πού, πότε και τι να ποστάρεις στα social…όλοι πριν γίνουν pro σίγουρα αγχώθηκαν και χάθηκαν κάπου στη μετάφραση & στον κόσμο του web!

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΤΟ

Η ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ

Αφήστε μια απάντηση

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

H ΖΩΗ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΣΕ ΑΛΛΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ